Copied to clipboard

Flag this post as spam?

This post will be reported to the moderators as potential spam to be looked at


  • anja de Thurah 1 post 21 karma points
    17 days ago
    anja de Thurah
    0

    Hello there!

    Jeg arbejder lige nu på en hjemmeside for Anja de Thurah, som skal flytte sin hjemmeside fra wordpress til Umbraco. Men da jeg er ny bruger af Umbraco, er jeg ikke rigtig sikker på, hvad alle fordelene er ved at bruge umbraco i stedet for wordpress. Jeg tror lige jeg mangler det sidste skub!

    Er det muligt at lave de samme funktioner som i wordpress, såsom at bruge plugins eller er det bare mest kode basseret?

    Jeg tænker også lidt på, hvad mulighederne er for backend vs. frontend?

    Jeg har set lidt UMbracotv -hvilket er en super hjælp til sådan en som mig.

    Jeg tror bare at jeg gerne vil have den bedste start når jeg starter ud med noget der er nyt for mig.

  • Nik 1600 posts 7180 karma points MVP 6x c-trib
    16 days ago
    Nik
    1

    Hi Anja,

    Firstly, welcome to Our - I put your post into Google Translate to try and understand it so hopefully the following will help.

    WordPress and Umbraco have a fair number of similarities, but you will find there are alot less plugins available for Umbraco - however in my opinion, the ones that are, are of a higher standard (personal opinion).

    Depending on what you are looking to do and how complex the site is, a lot of it can be done with very limited amounts of code, however as with all websites there is some coding required.

    I would advise watching the videos on Paul Seal's youtube channel - https://www.youtube.com/channel/UCvWcP8GIYl6l2lJ1Z5-s4ew - there are alot of different videos for different version of Umbraco.

    It is advised to build on Umbraco v13 which runs on .Net Core but videos for v9 onwards should, for the most part, apply.

    One last thing, when posting on here, the majority of people are English speaking, I would advise trying to post in English if you can (even if it is just posting the Google Translate version after your native language version) as I think it would increase the chances of someone being able to help :-)

    Oh, it's also worth considering joining the Umbraco Discord server as another place to ask questions and get community assistance :-)

    I hope that helps, and if you find yourself stuck please continue to ask :-)

    Thanks

    Nik

    //Google Translate version

    For det første, velkommen til vores - jeg har lagt dit indlæg ind i Google Oversæt for at prøve at forstå det, så forhåbentlig vil det følgende hjælpe.

    WordPress og Umbraco har en hel del ligheder, men du vil opdage, at der er meget færre plugins tilgængelige til Umbraco - men efter min mening er dem, der er, af en højere standard (personlig mening).

    Afhængigt af hvad du ønsker at gøre, og hvor kompleks siden er, kan meget af det gøres med meget begrænsede mængder kode, men som med alle websteder er der noget kodning påkrævet.

    Jeg vil råde dig til at se videoerne på Paul Seals youtube-kanal - https://www.youtube.com/channel/UCvWcP8GIYl6l2lJ1Z5-s4ew - der er en masse forskellige videoer til forskellige versioner af Umbraco.

    Det anbefales at bygge videre på Umbraco v13, som kører på .Net Core, men videoer til v9 og fremefter bør for det meste gælde.

    En sidste ting, når du skriver herinde, er størstedelen af ​​mennesker engelsktalende, jeg vil råde dig til at prøve at skrive på engelsk, hvis du kan (selvom det bare er at sende Google Translate-versionen efter din modersmålsversion), som jeg tror, ​​det ville øge chancerne for, at nogen kan hjælpe :-)

    Åh, det er også værd at overveje at blive medlem af Umbraco Discord-serveren som et andet sted at stille spørgsmål og få hjælp fra lokalsamfundet :-)

    Jeg håber det hjælper, og hvis du sidder fast, så fortsæt med at spørge :-)

Please Sign in or register to post replies

Write your reply to:

Draft